Доповідач: заступник директора з ВР
Новоодеського ПАЛ
Крилов Денис Сергійович
Реалізації
концепції
громадянського
виховання в Новоодеському ПАЛ
Концепція
громадянської освіти запропонована Міністерством освіти і науки,
молоді та спорту України є актуальним кроком у контексті системних реформ освіти в
Україні, а її ефективне впровадження може стати основою формування стратегії
розвитку освіти. Але ця концепція потребує значного часу на реалізацію її в
усіх сферах освіти, серед них і в ПТНЗ. А як ви знаєте основним завданням
будь-якого навчального закладу є виховання громадянина, гідного представника
своєї країни. Тому Новоодеський професійний аграрний ліцей не полишає своєї
святої місії і працює над реалізацією нової концепції громадянського виховання.
І сьогодні я хочу поділитись з вами шляхами її реалізації в нас в ліцеї. Адже
Новоодеський ПАЛ багатий на кваліфікованих педпрацівників, майстрів в/н,
вихователів, у нас працює досвідчений соціальний педагог та досвідчений
психолог Бажанова Л.С., дуже досвідчений директор , які впроваджують нові
методи виховання та реалізують їх під час навчально-виховного процесу.
Ефективність
громадянської освіти та виховання значною мірою зумовлюється методами її
запровадження та шляхами її реалізації. (Слайд №2)
Сучасний навчальний
заклад має чималий досвід викладання традиційними методами: лекції, семінари,
диспути, бесіди, самостійна робота з підручником та періодикою, написання
рефератів, учнівські та студентські наукові роботи. Потенціал цих методів з
точки зору завдань громадянської освіти досить значний: вони дозволяють подати
різноманітну інформацію, акцентувати увагу учнівської молоді на ключових
аспектах теми, ознайомити з різними концепціями та підходами до проблеми,
зробити загальні висновки. Проте традиційні методи не орієнтовані на активну
взаємодію молодої людини з учителем або викладачем та однолітків між собою,
самостійне і спільне прийняття рішень, що має бути вирішальною передумовою їх
громадянської активності в майбутньому.
Тому пріоритетну
роль у громадянській освіті відіграють активні методи, що стимулюють творчість,
ініціативу, самостійне та критичне мислення і базуються на принципі
багатосторонньої взаємодії.
Так з ініціативи
учнів в ліцеї були проведені змагання з Counter Strike 1.6 серед команд І, ІІ та
ІІІ курсів. Де учні показали своє вміння
працювати в команді, свою згуртованість, можливість допомагати один
одному в складній ситуації - хоч і в кібер світі. (Слайд №3). Під час підготовки до «Осіннього балу» учням було
запропоновано розробити конкурсну програму до свята самостійно. З цим завданням
вони справились на відмінно, адже завдання до свята підготовлені ними були перш
за все цікаві їм. Вони повною мірою були задоволені цим святом. Завершилось
свято святковою дискотекою.
(Слайд №4)
Широко використовуємо
потенціал ліцейної психологічної служби для розвитку комунікативної культури та
міжособових відносин, соціальної компетентності, самосвідомості, саморозуміння
та толерантності у підлітків.
В Новоодеському
районі, лише в Новоодеському ПАЛ працює
тренінгова група по програмі «рівний-рівному» по сприянню
здорового способу життя серед молоді України», «дорослішай на здоров’я» спрямована
на формування у підлітків здорового способу життя та збереження репродуктивного
здоров’я» (Слайд №5)
Мотивованість до
участі у суспільно-політичному житті – одне з найважливіших завдань освіти для
демократії. Україна сьогодні ще не має досвіду демократичних традицій, участі
громадян у прийнятті рішень, у суспільно-політичних процесах, громадських
організаціях та асоціаціях для захисту своїх прав та обстоювання інтересів. На
уроках Основ правових знань учні знайомляться з законами, виборчим правом. Для
закріплення набутих знань, з учнями, проживаючими в гуртожитку було проведено
міні вибори, де вони обирали собі старосту гуртожитку, старост на поверхах та
голів сан трійок. (Слайд №6)
В Новоодеському
працює учнівське самоврядування «Громада». Представники учнівського
самоврядування Новоодеського професійного аграрного ліцею приймають активну
участь в засіданнях педагогічних рад ліцею, а саме: (Слайд №7,8,9)
- Аналіз психолого-педагогічних досліджень, стан
житлово-побутових умов та анкетування учнів І курсу.
- Аналіз роботи гуртків та спортивних секцій ліцею.
- Активізація роботи по залученню учнів до роботи гуртків та
секцій ліцею з метою забезпечення плідного дозвілля в позаурочний час.
Поширенню
ідей громадянської освіти сприяє організація просвітницьких заходів для батьків
з метою впровадження демократичних гуманістичних методів сімейного виховання. Члени
учнівського самоврядування вели активну роботу з батьками в групах ліцею.
Працювали над пошуком інформації до «Батьківського всеобучу». Адже важливу роль
у формуванні громадянськості належать сімейному вихованню. Саме в сім’ї
формуються базові цінності світогляду молодого громадянина демократичної
держави. Сім’я – це перший інститут розвитку гідного представника своєї
держави. Саме з сім’ї починається громадянин. (Слайд №10)
ССД Новоодеської
РДА та міськрадою відмічена акція «Учні Новоодеського ПАЛ – за здоровий спосіб
життя» та конкурс плакатів «СНІД – чума ХХІ століття», які проводились в
ліцеї до Всесвітнього дня боротьби зі
СНІДом і порозумінням з ВІЛ – інфікованими, в грудні 2012 року. В районній
пресі відмічена співпраця з громадськими
організаціями та високий рівень підготовки до заходів. (Слайд №11,12)
Учні ліцею є
членами «Молодіжного виконкому Новоодеської міської ради», де вони займаються
питаннями з благоустрою та
санітарно-епідеміологічного стану міста Нова Одеса. (Слайд №13)
Дуже великим
плацдармом для реалізації концепції громадянського виховання є гуртки художньої
самодіяльності та спортивні секції. (Слайд
№ 14,15)Так під час огляд конкурсу гуртків художньої самодіяльності
Новоодеський ПАЛ представив концепцію Громадянського виховання через народні
обряди та сімейні цінності. Номери були не окремими композиціями, а йшли однією
сюжетною лінією. Що було відзначено з боку журі з позитивної сторони.
Ну і звісно ж
після кожного семестру, або навчального року практичний психолог ліцею
проводить тренінг для викладачів «Профілактика емоційного вигорання». (Слайд №16,17). Де викладачі та майстри
можуть відпочити від навчального процесу та зарядитись позитивною енергією.
Такі тренінги мають позитивний вплив на емоційний стан людини.
І на завершення
хочу сказати, що актуальність запровадження громадянської освіти в Україні
обумовлена тим, що формування демократичної громадянськості є нагальною
потребою усіх розвинених держав, а надто тих, що здійснюють суспільно-політичну
трансформацію. Мета громадянської освіти – сформувати особистість, якій
притаманні демократична громадянська культура, усвідомлення взаємозв’язку між
індивідуальною свободою, правами людини та її громадянською відповідальністю,
готовність до компетентної участі в житті суспільства. Ми повинні йти в ногу з
часом та не відставати в розвитку з більш розвиненими країнами. Розвивати
почуття власної гідності та поваги до своєї держави. Наша країна - це молода
держава, в якої все ще попереду.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ Слайд №1 
Слайд №2 
Слайд №3 
Слайд №4 
Слайд №5 
Слайд №6 
Слайд №7 
Слайд №8 
Слайд №9 
Слайд №10 
Слайд №11 
Слайд №12 
Слайд №13 
Слайд №14 
Слайд №15 
Слайд №16 
Слайд №17 
Слайд №18 
|