ПРОФЕСІЇ
Інформація
Статистика
|
Вправи на розвиток мотиваціїДо уваги учнів та викладачів! Пропонуємо вам декілька вправ для розвитку мотивації та саморегуляції в
навчальній діяльності. Вони спрямовані на розвиток інтересу до діяльності,
організацію роботи учня, розвиває здібності до само мотивування та само спонукання.
Вправа 1. Активізуй уяву Мета. Виконання цієї вправи потребує вашої уяви: чим яскравіше ви здатні уявити успіх, славу і щастя в майбутньому, чим міцніший зв'язок встановите з певними формами діяльності - тим сильніший ефект вправи. Основна ідея - сформувати нове ставлення до вашої діяльності, зробити її цікавішою і привабливішою для вас. Одноразового виконання вправи, звичайно ж, недостатньо. Чим більше разів ви виконаєте запропоновані вам завдання, тим
сильніше вони вплинуть на вашу мотиваційну сферу. Завдання 1.
Уявіть якомога
яскравіше, що ви досягли своєї мети, що ваша мрія здійснилася, що успіх, слава, багатство і щасливе життя нарешті стали реальністю. Створіть картинку приємного, щасливого майбутнього. 2.
Уявіть, як ви
наполегливо (але із задоволенням) багато працюєте задля вашої мети. Слід якомога яскравіше «прокрутити» в уяві картинки, де ви з величезною насолодою займаєтеся певною діяльністю (наприклад, це може бути навчання чи професійна діяльність). Часом ця діяльність є досить
складною, ви відчуваєте труднощі, але вам цікаво і ви прагнете подолати перешкоди і будь-що досягти своєї мети. 3.
Спробуйте ці дві
картинки пов'язати одну з одною. Наприклад, як результат тривалої роботи і значних зусиль - успіх, щастя, багатство і слава.
Намагайтесь поєднати ці картинки у певній послідовності.
Вправа 2. Успіх у
минулому. Мета. Використання позитивних емоцій, які пов'язані з минулими успіхами, для формування нових мотиваційних відносин. Завдання 1.
Згадайте випадок зі
свого життя, коли ви переживали значний успіх. Заплющіть очі та уявіть собі це
яскраво. Створіть картинку в уяві. 2.
Зверніть увагу на
розмір, точність і якість цієї картинки, на ті рухи, звуки, переживання, котрі створюють або супроводжують її. 3.
Далі поміркуйте про
мету, якої ви прагнете досягти. Уявіть її чітко. Прокрутіть в уяві картинки - досягнення мети. 4.
Розмістіть в уяві цю
картинку туди ж, де була і попередня. 5.
Ваше завдання полягає в
тому, щоб ці дві картинки накласти одна на одну. Прагніть пережити радість,
задоволення від майбутнього успішного завершення справи (досягнення мети) так,
як ви відчували це в минулому.
Вправа 3. Емоційне насичення Мета. Предмети і об'єкти, які подобаються людині, наділяються позитивними епітетами. Певні слова пов'язуються у вашій уяві з успіхом, красою, досконалістю. Вони мають позитивне емоційне значення (наприклад, «чудово!», «прекрасний»), викликають позитивні емоції. Використовуючи ці епітети, «прив'язуючи» їх до предметів і окремих елементів, можна таким чином сформувати інтерес до них. Унаслідок емоційного насичення (поєднання з
позитивними, «приємними» епітетами та емоціями) певні предмети стають для нас більш привабливими і цікавими. Для того, щоб сформувалось відповідне позитивне ставлення до предметів (об'єктів) вашої діяльності, процес емоційного насичення має бути досить тривалим.
Завдання Випишіть 20 слів, які вам найбільше подобаються, які
викликають позитивні емоції. 1.
Запишіть 15-20
прикметників (епітетів), якими ви наділяєте ті предмети, що вам подобаються (наприклад, «чудовий», «прекрасний»). 2.
Запишіть 10 складників
(структурних компонентів або параметрів) предмета
(об'єкта), до якого ви хочете сформувати інтерес. Наприклад, якщо ви прагнете розвинути інтерес до фізики, то такими складниками можуть бути електрон, атом, енергія, сила тощо. А коли ви намагаєтеся
посилити свою мотивацію до психології, то такими
елементами можуть бути психічні процеси, властивості та
закономірності, такі як увага, пам'ять, мислення, творчість, уява тощо. 3.
Кожен складник предмета
вашої діяльності (з десяти записаних) насичуйте позитивними (приємними для вас) епітетами. Охарактеризуйте кожен елемент (структурний компонент) з позитивного боку. Наприклад, мислення: сила, краса, прогрес, екстаз, захоплення.
Вправа 4. Нове ім'я Мета. Ім'я, як і будь-яке інше слово, яке часто вживається, має психологічний вплив на людину. Змінюючи його (або додаючи до нього певні епітети чи характеристики, які стають невід'ємними атрибутами імені), можна змінити і мотивацію суб'єкта. Достатньо лише називати себе протягом певного часу новим ім'ям (не обов'язково вимагати цього ж від навколишніх). Нове ім'я має вплив і на тварин.
Наприклад, коли Артур став називати свого Рекса по-іншому (Шариком), то з часом
помітив певні зміни у його поведінці. Собака
внаслідок цього став дещо спокійнішим, не таким агресивним. Це і не дивно, оскільки слово Шарик є не таким різким та
агресивним, як слово Рекс. Називаючи себе новим ім'ям, додаючи
до свого імені епітети чи характеристики, з часом можна
очікувати певних змін у своїй мотивації. Наприклад, Віктор у внутрішньому діалозі став називати себе наполегливий Віктор, а
Артур доповнив своє ім'я словом трудівник і
звертаючись до себе, називав себе Артур-трудівник. Завдання 1.
Придумайте собі
відповідне ім'я, яке символізувало б наполегливість, цілеспрямованість, силу волі у досягненні мети і яке мало б спонукальний (мотиваційний) вплив на вас. 2.
Придумайте кілька
варіантів імені (відповідно до завдань, які ви ставите перед собою). Кілька варіантів є необхідними для того, щоб уникнути небажаного автоматизму у використанні звичних для вас штампів (адже буває, що слова, які часто вживаються, стають штампами і не викликають жодних образів і емоцій). 3.
Уявіть кілька ситуацій,
пов'язаних із новим для вас ім'ям. Бажано, щоб слово чи характеристика викликало у вас конкретні образи (ситуації). Уникайте абстрактних понять, «порожніх слів», які не викликають жодних образів
та емоцій. Запишіть кілька уявних (та реальних) ситуацій, пов'язаних зі своїм новим ім'ям.4. Називайте себе так протягом певного часу у внутрішньому діалозі, у зверненні до самого себе. Для того, щоб ця вправа мала істотний психологічний вплив, має пройти досить тривалий час, протягом якого
ви називатимете себе новим ім'ям і виконуватимете завдання, пов'язані з цим. Зафіксуйте, скільки разів на день вдалося звертатися до себе
по-новому і який вплив це мало на вашу мотивацію. 4.
Використовуючи нове
ім'я, напишіть кілька коротеньких оповідань про себе (реальних, з минулими чи
теперішніми успіхами і прагненнями, чи фантастичних, з мріями про досягнення в майбутньому).
Якщо вас зацікавили дані вправи, за детальнішою інформацією звертайтеся до
психолога та соціального педагога ліцею – Бажанової Лесі Сергіївни. |
Друзі сайту
Контакти
56600
Миколаївска обл.
м. Нова Одеса
вул. Центральна 218
тел: (05167)2-10-23
е-mail: nowpal@i.ua
ДиректорУкраїнець Василь Михайлович
т. (05167)2-10-23
Заступник директора з НВРКучер Сергій Олександрович
т. (05167)2-10-23
Заступник директора з виховної роботиКрилов Денис Сергійович
т. (05167)2-10-23
Старший майстерКузьмичов Сергій Володимирович
т. (05167)2-10-23
Методист ліцеюКрасовська Віра Леонідівна.
т. (05167)2-10-23
Керівник фізичного вихованняІлюхін Руслан Олександрович
т. (05167)2-10-23
Головний бухгалтерТирон Галина Володимирівна
т. (05167) 2-10-29
Завідуючий навчальним господарствомЯковлєв Анатолій Іванович
т. (05167) 2-13-31
Завідуюча господарствомКлюшник Світлана Василівна
т. (05167) 2-10-29
Пошук
Архів записів
|